banner26

Bu haber kez okundu.

EKMEKLE İLGİLİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR Ekmeğinizi gönül rahatlığıyla tüketin


 

Uzmanlar, "Günde en fazla 2 dilim yenen ekmek, kesinlikle şişmanlatmaz. ‘Ekmek şekerdir’ tanımı çok yanlış. Esmer ekmek olarak tabir ettiğimiz belirli oranda çavdar ve yulaf karışımı ekmekler ise yaşlıların bağırsak fonksiyonlarını düzenlemesi açısından faydalı" dedi.
"Günde en fazla 2 dilim yenen ekmek kişileri kesinlikle şişmanlatmaz"
Türkiye’de yenilen ekmeğin besleyici değerinin yeterli olduğuna değinen Uzmanlar, "Günde en fazla 2 dilim yenen ekmek kişileri kesinlikle şişmanlatmaz. ‘Ekmek şekerdir’ tanımı çok yanlış. Ayrıca 2010 yılında tam buğday unu ekmek tüketilsin diye bir kampanya başlatıldı. Pek çok kişi bunu yanlış değerlendirildi. Esmer ekmek olarak tabir ettiğimiz belirli oranda çavdar ve yulaf karışımı ekmekler ise özellikle yaşlıların bağırsak fonksiyonlarını düzenlemesi açısından faydalı. Yani esmer ekmek, bağırsak fonksiyonlarını düzenlediği, mineral ve vitamin bakımından daha zengin olduğu için özellikle yaşlılara tavsiye edilen bir ekmek türü. Ayrıca Türkiye’de tüketilen hem beyaz hem de esmer ekmeğin besleyici değeri yeterli. Bunun dışında ekmekle ilgili yapılan tüm olumsuz açıklamalar spekülasyondan ibaret. Ekmek israfını ise ruhsatsız çalışan fırınlar daha da tetikliyor. Bunların denetimi şart. İsrafı önlemek için tüketiciler de dikkat etmeli ve ekmeğin buzdolabında muhafaza edilebileceğini bilmeli. Ekmek, bir kereye mahsus buzdolabından çıkarılıp ısıtıldığı zaman tekrar tazeleşen bir özelliğe sahip" dedi. *HABER RÜSTEM ÖZDEN

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner31

banner34