Metabolizma canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için  gerekli kimyasal süreçlerin bütünür. Bu kimyasal süreçler için gerekli enerjiyi oluşturur. Vücuda alınan besinlerin yakılma hızı, metabolizma hızını belirler.

Peki, kış aylarında metabolizma neden yavaşlar?

Soğuk hava

Kış aylarında kilo almanın en büyük sebebi , vücudun ve bağışıklık sisteminin soğuk havaya, hastalıklara (grip, soğuk algınlığı gibi) karşı direnç sağlamak amacıyla daha az enerji harcayıp yağ yakımını engellemesi ve vücut ısısının sağlanması için yemek yeme isteğininartmasıdır. Bu durumda metabolizmayı yavaşlatıp kilo almayı kolaylaştırıyor.

D Vitamini eksikliği

D vitamini güneşten sentezlenir ve vücudumuzda birçok metabolik süreçte büyük önem taşır.  Kışın güneşten yararlanamadığımız için D vitamini eksikliği gelişebilir ve metabolizmayı yavaşlatabilir.                      

Su tüketimi

Su vücudumuzdaki bütün metabolik reaksiyonları gerçekleşmesi için gereklidir. Kış aylarında çok fazla sıvı kaybı yaşamadığımız için susama hissi gelişmez ve buna bağlı olarak su tüketimi azalır. Metabolizmayı yavaşlatan diğer bir neden ise su tüketiminin azalmasıdır.

Hareketsizlik

Havaların soğuması ve günlerin kısalmasıyla fiziksel aktivite de azalır. Yaz aylarındaki aktiflik kışın gelmesiyle düşüşe geçer ve evde geçirilen zaman artar. Buda metabolizmayı olumsuz etkileyen ve yavaşlatan diğer bir nedendir.

Neler yapmalıyız?

Öncelikle kahvaltıyla güne başlayıp 3 ana 2 veya 3 ara öğün yapmalıyız. Susamayı beklemeden günde kilogram başına 30-35 ml su tüketmeliyiz. Su tüketimi hem tokluk hissi verir hem de kabızlığı önler. Posa miktarı arttırılmalıdır.D vitamininin en iyi kaynağı güneştir. Güneşli havalarda dışarı çıkıp  yürüyüş yapılmalıdır. Dünya Sağlık Örgütü, 20 ng/mL (50 nmol/L) altındaki D vitamini düzeylerini yetersizlik ve 10 ng/mL (25 nmol/L) altındaki D vitamini düzeylerini de eksiklik olarak tanımlamıştır. Yılda bir kez D vitaminine baktırılmalıdır. D vitamini eksikliğinde takviye alınmalıdır. Hareketsizlik için egzersizi açık havada yapmak şart değildir. Örneğin asansör kullanmak yerine merdiven kullanılabilir veya evde egzersiz yapılabilir. Bu sayede kış aylarında yavaşlayan metabolizmamızı hızlandırabilir ve kilo almanın önüne geçebiliriz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.