banner26

Ülkemizde bayram denilince sarmalar, tatlılar, börekler hemen göz önünde belirir. Kurban Bayramı’nda ise bunlara ek olarak etli yemekler soframızın baş köşesinde yer alır. Fakat fazla et tüketiminin sağlığı tehdit ettiği gerçeğini unutmamak gerekiyor. Özellikle kronik rahatsızlığı bulunanlar ve yaşlıların dikkat etmesi gerekiyor.

Kırmızı et denilince mangal yapmak olmazsa olmaz bir seçenektir. Mangalda dikkat edilmesi gereken en önemli şey etleri doğrudan ateşe maruz bırakmadan ateşten 10-15 cm uzakta tutarak pişirmek böylece vitamin kaybını ve kanserojen maddelerin açığa çıkma riskini azaltmaktır. Aynı şekilde kavurarak fazla ısıya maruz bırakmak da etin içeriğindeki kanserojen maddeleri açığa çıkarmaktadır. En uygun pişirme için olabildiğince az yağlı; ızgara, haşlama, tencerede sebzelerle pişirme yöntemi önerilmektedir.

Kırmızı et aslında iyi kalite bir protein kaynağı olmasının yanı sıra vitamin ve mineraller için de güzel bir kaynaktır. Gel gelelim içerdiği doymuş yağ ve kolesterol sebebiyle sağlığı tehdit edici özelliği de bulunmaktadır. Bu sebeple tüketim miktarına dikkat edilmelidir. Öğünlerinizde 60-80 gr (2 avuç içi köfte veya 2-3 yemek kaşığı kuşbaşı kadar) ya da günde 100-120 gr (4 avuç içi köfte büyüklüğünde veya 4-5 yemek kaşığı kuşbaşı kadar) et tüketmeniz ve öğününüzü bulgur pilavı, tam tahıllı ekmek, makarna veya kuru baklagiller gibi kaliteli karbonhidrat kaynaklarıyla destekleyerek beslenmeniz sağlığınızı korumak için yeterli olacaktır.

Tatlılar, hamur işi ve dolmalardan azar azar olacak şekilde yiyerek ve yanında şekerli, asitli içecekler yerine su, ayran, çay, kahve, sade soda gibi içecekler tüketerek kilo alma riskini en aza düşürebilirsiniz. Ayrıca şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tüketmek daha iyi bir seçim olacaktır.

Sofrada miktarları artırmak hem size hazımsızlık yaratacak hem de rahatsızlık verecektir. Sindirim problemlerini en aza indirmek amacıyla eğer sakatat türü ağır besinler tüketecekseniz öğle öğününe eklemenizi, etleri kestiğiniz gün değil 24 saat bekledikten, rigor mortis (ölüm katılığı) durumu geçtikten sonra tüketmeniz daha iyi bir sonuca ulaştıracaktır.

Özellikle sıcakların arttığı bu dönemde sıvı kaybına bağlı rahatsızlıkları önlemek amacıyla günlük en az 2 litre sıvı tüketmeyi unutmamalısınız. Yemeklerinizin yanında bolca yeşillik veya salata bulundurarak hem doygunluğunuzu artırabilir hem de sağlığınız için dengeli beslenmeyi sürdürebilirsiniz.

Sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, mutlu, huzurlu bayramlar dilerim.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner31

banner34