ABAYLAR
Aksaray
21 Şubat, 2024, Çarşamba
  • DOLAR
    28.96
  • EURO
    31.23
  • ALTIN
    1867.4
  • BIST
    7913.76
  • BTC
    43404.734$

Altın Besin:Yumurta

09 Ağustos 2021, Pazartesi 10:27

Yalnızca protein ve kolesterol içeriği açısından popüler bir besin olarak anılsa da aslında yumurtalar besleyiciliği yönüyle aynı zamanda bir multivitamindir. Ayrıca vücudumuz için önemli olan antioksidanları içerir.

Bir yumurta; Bvitamini, B vitamini, A vitamini, Bvitamini, E vitamini, Selenyum, Demir, Kalsiyum, Potasyum, Çinko, Manganez, Folat ve daha birçok ve mineral kaynağıdır. Büyük bir yumurta 6gr protein, 5 gr yağ ve eser miktarda karbonhidrat içermektedir. Besin maddelerin hemen hemen hepsi yumurta sarısında bulunurken proteinlerin büyük bir kısmı beyazında bulunmaktadır.

Beyin sağlığı için gerekli olan kolinden zengindir. Ayrıca düşük kolin alımı karaciğer, kalp hastalıkları ve nörolojik bozukluklarla ilişkilendirilmiştir. Kolinin en iyi kaynakları yumurta sarısı ve sığır karaciğeridir.

Göz için önemli olan iki antioksidan lutein ve zeoksantin yumurtanın sarısında bulunmaktadır. Bu iki antioksidan gözü zararlı güneş ışınlarından korumaktadır. Yaşlılarda görme bozukluğu ve körlüğün önlenmesinde önemli rol oynar.

Vücudumuzun üretemediği yalnızca dışardan alabildiğimiz aminoasitlerin tümünü bulundurması açından kaliteli protein kaynağı olarak kabul edilmektedir. Hatta bir besinin protein kalitesi, yumurtayla karşılaştırılarak değerlendirilmektedir.

Yaklaşık 200mg kolesterol içermesiyle çokça eleştirilen yumurtanın aslında kan kolesterol seviyesi üzerinde minimal etkisi vardır. Kolesterol yalnızca besinlerden alınmaz, aynı zamanda karaciğer tarafından kolesterol üretilmektedir. Karaciğerde ne kadar kolesterol üretileceği gün içinde ne kadar kolesterol alındığına bağlıdır. Yani fazla kolesterollü beslendiğiniz gün karaciğer daha az kolesterol üretir. Buna ek olarak yumurtanın kolesterolü yükseltmekten çok kolesterolü iyileştirdiğini gösteren çalışmalar mevcuttur.

Yumurta başta esansiyel aminoasitler olmak üzere vitamin, mineral ve antioksidanlar açısından zengin içeriği sayesinde bizim için olmazsa olmaz besinlerden biridir. Sağlığımızı olumlu etkileyecek birçok özelliği vardır ancak yumurtadaki doymuş yağ oranının yüksekliği sebebiyle yine de günlük yumurta tüketiminde aşırıya kaçmamak önemlidir.

Sağlıklı günler dilerim.