ABAYLAR
Aksaray
21 Şubat, 2024, Çarşamba
  • DOLAR
    28.96
  • EURO
    31.23
  • ALTIN
    1867.4
  • BIST
    7913.76
  • BTC
    43404.734$

Tatlı Krizine Sebep Olan Durumlar

15 Mart 2021, Pazartesi 10:09

Yemeklerden sonra tatlı bir şeyler yeme isteği, anlık gelen tatlı krizleri birçok insanın sorunudur. Krizi görmezden gelmek veya geçiştirmek zordur. Bu yazımda tatlı krizine sebep olan 3 farklı durumdan bahsedeceğim.

  • Yeterince uyumamak

Uyku vücudun iştahı kontrol eden hormonlarının salgılanmasında etkilidir ayrıca kan şekerinin düzenli kalması için uykuya ihtiyaç vardır. Uyku düzeninin bozulması metabolizma ve iştahı da olumsuz etkiler.

Yetersiz uyuduğunuzda daha fazla acıktığınızı fark ettiniz mi? Sebebi uykusuzluğun,açlık tokluğu düzenleyen leptin ve ghrelin hormonları seviyesi ile ilişkili olmasıdır. Düzensiz hormon salgılanması sonucu vücut daha fazla enerji tüketimine veen kolay enerji kaynağı olan şekerli yiyeceklere yönelir. Uykunuzu yeterli aldığınızda tatlı krizi yaşama olasılığınız azalacaktır.

  • Kahvaltı ve Öğleni Geçiştirmek

Kahvaltı ve öğle yemeği günü enerjik olarak geçirebilmeniz için kilit rol oynayan iki öğündür. Bu iki öğünde yetersiz beslenmek veya karbonhidrat açısından fakir beslenmek akşam daha fazla karbonhidrat kaynağı tüketmenize sebep olacaktır. Her öğününüzde mutlaka dengeyi kurmalı, karbonhidrat, protein ve yağ kaynağı besinlerden tüketmelisiniz. Bu dengeyi sağlamak hem kan şekerinizi seviyede tutacak hem de açlık veya şeker krizinizi önleyecektir. Örneğin sabah kahvaltıda ekmek (karbonhidrat kaynağı), yumurta (protein kaynağı) ve zeytin (yağ kaynağı) dengeli bir öğünün parçası olabilir.

  • Çok Acıkana Kadar Beklemek

Açlık hissini ertelemek yemek seçiminde mantıklı kararlar vermeyi zorlaştırır. Vücut açlığı bir stres olarak algılar ve tepkisi tatlılara yönelmek olur. Burada irade ortadan kalkarak yalnızca biyolojik ihtiyaç devreye girmektedir.

Açlığınızı 1 ila 5 üzerinden planlayabilirsiniz. 1 ‘’hiç aç değilim’’ , 5 ‘’çok tokum’’ olmak üzere puanlayıp 3 olduğunda yemek yemelisiniz. Çok aç olmadığınız zamanlarda öğününüzü daha rahat planlayabilir ve kendinize ne yiyeceğinizi sorarak, yiyeceğiniz şeye bilinçli karar verme yetkisine sahip olabilirsiniz.

Sağlıklı günler dilerim.